Kuti György - 2018. December 31. Monday 15:02
Azt is tudni fogja amit te még nem.
Fele sem tréfa: a közösségi oldal előbb akarja kitalálni, hogy hová akarunk menni, mielőtt nekünk eszünkbe jutna.
Nem titok, hogy olyan óriáscégek, mint a Facebook szeretnék követni minden mozdulatunkat: ez, ha másból nem, hát a közösségi oldal egész éven áthúzódó adatkezelési botrányaiból világosan kiderülhetett.
Az adatainkra nagy szükség van, hiszen minél többet tudnak rólunk, a szokásainktól az érdeklődésünkig, annál pontosabban céloznak a hirdetéseikkel, s így több lesz a bevételük. Ami érthető, csak ne kerülnének az adatgyűjtési buzgalom közepette lépten-nyomon napvilágra a felhasználók személyes adatai.
Átverésnek tűnhet első pillantásra a képtelennek hangzó cél, hogy előbb akarja kitalálni a Facebook, hogy hová akarunk menni, mielőtt nekünk eszünkbe jutna. Pedig a mesterséges intelligencia fejlesztések korában egészen komoly projektről van szó.
Annyira, hogy a Facebook az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalánál még tavaly adta be az itt olvasható szabadalmi bejelentést, csak a hírt nemrég vette észre a BuzzFeed News, majd kapta fel a világsajtó.
Kitalálják, mit fogunk kitalálni
A kissé hátborzongató, Offline Trajectories nevű technológia célja, hogy a közösségi oldal meg tudja határozni, a felhasználó éppen aktuális helyadatai alapján hová akar menni. (A helyadatokhoz hozzájut akkor is, ha nem fut éppen a mobilon vagy a számítógépen a Facebook.)
Szintén feldolgozzák a szabadalom szerint az Facebook-ismerőseink és azok ismerőseinek a helyadatait, hogy megjósolhassák, várhatóan merre készülünk menni.
A Facebook így már előbb betöltheti a várható helyszínnel kapcsolatos híreket, s kezdheti bombázni a felhasználót a megfelelő hirdetésekkel.
Vegyük azt, ha a napi rutinunk része, hogy munka után bizonyos napokon megyünk valahová, mondjuk edzésre, akkor olyan kereskedelmi tartalmakat tesz elénk, amelyek megvásárlására jobban hajlunk ilyenkor -
jelentette a bama.hu.