Simon Zoltán - 2019. January 25. Friday 13:21
Megmenekülnek a környezetvédelmi területek.
"Az M0-s Pesthidegkutat érintő szakaszáról szóló több évtizedes vita zárulhat le a kormány decemberi döntése értelmében. Az elfogadott tervek szerint az M1-es és Esztergom között épül új autópálya, ily módon bezárulhat a budapesti körgyűrű, de nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli, környezetvédelmi területeket - a Paprikás-patakot, a Remete-szurdokot vagy a Budakeszi Vadasparkot - érintő nyomvonalon. Hasonlóan, mint a bécsi Ringnél, amely neve ellenére nem kör-, hanem zsákalakú, ilyen lesz a Budapestet elkerülő útvonal is." - írja Varga Mihály pénzügyminiszter.
A december utolsó napjaiban elfogadott tervek szerint az M1-es és Esztergom között épülhet meg az az új autópálya, amivel bezárulna a Budapest körüli autópálya gyűrű. Mindez azt jelenti, hogy nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli nyomvonalon valósul meg az M0-ás utolsó szakasza. A Budapest körüli autópálya gyűrű tehát így is bezárulna, de nem kör, hanem inkább egy zsák alakja lenne, és nem végig M0-snak hívnák. A budai oldalon az M100-as és M10-es utak zárnák le az M0-ból és az M1-ből álló körutat.